Prettig - Persoonlijk - Professioneel

Betalingsvoorwaarden

U verklaart hierbij de volgende voorwaarde te hebben gelezen en akkoord te zijn gegaan:

  • U heeft een afspraak gemaakt met een behandelaar. Hij of zij reserveert tijd voor u. Mocht u niet kunnen verschijnen, meldt u dit dan tijdig.
  • Afspraken die korter dan 24 uur van te voren worden geannuleerd, worden (gedeeltelijk) in rekening gebracht.
  • Voor de behandelingen ontvangt u een nota van Famed.

Famed hanteert de onderstaande voorwaarden:

  1. De nota dient altijd voor de vermelde vervaldatum volledig door u aan Famed te worden voldaan
  2. Indien de nota niet voor de vervaldatum is betaald op de bankrekening zoals op de nota is vermeld, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist.  U ont vangt een herinneringsbrief waarin wij u vragen de nota alsnog binnen 15 dagen nadat deze brief bij u is bezorgd te voldoen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengen wij rente en incassokosten in rekening.
  3. De rente en incassokosten die verband houden met het innen van de nota, dienen door u voldaan te worden.
  4. Famed heeft het recht om betalingen eerst in mindering te brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het nota bedrag.
  5. De betalingsverplichting wordt niet opgeschort door een klacht over de nota of het opzeggen van de overeenkomst tussen u en uw zorgaanbieder.
  6. Mocht een bepaling van deze betalingsvoorwaarden niet van toepassing zijn, dan blijven de overige bepalingen van kracht.

Veel gestelde vragen en antwoorden:

  1. Ik ben verzekerd, waarom ontvang ik dan een nota?

Het is mogelijk dat u, ondanks dat u verzekerd bent, alsnog een nota ontvangt. Indien mogelijk leggen wij de nota eerst neer bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de nota niet of deels vergoedt, sturen wij u – voor de zogeheten ‘eigen bijdrage’- een nota. Omdat zij geen inzage hebben in uw zorgpolis is het voor ons niet mogelijk te achterhalen waarom de nota niet of niet volledig is vergoed. Heeft u een vraag over de hoogte of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

  1. Heb ik mijn nota betaald?

Als u niet zeker weet of u de nota heeft betaald, kunt u zonder in te loggen op Https://www.famed.nl de status van uw nota controleren. In het vakje ‘Nota betalen? Controleer en betaal uw nota online’ vult u het notanummerin. U ziet direct of uw nota is voldaan. Wanneer de nota nog niet is vodlaan, kunt u deze direct betalen via de iDEAL-button.

Ontvangt u toch een herinnering of aanmaning?

Soms kan het een aantal dagen duren voordat uw betaalopdracht bij Famed binnen is. Het kan daarom zijn dat een betaling en herinnering of aanmaning elkaar kruisen. Controleer daarom altijd even de status zoals hierboven (vraag 2) staat uitgelegd. Als u reeds betaald heeft kunt u de herinnering of aanmaning als niet verzonden besschouwen.

  1. Hoe kan ik betaling in termijnen, of uitstel van betaling aanvragen.

Op Https://www.famed.nl kunt u dit snel en eenvoudig regelen. U vindt daar een button met ‘Direct betaling in termijnen aanvragen’ of ‘Direct uitstel van betaling aanvragen’.

Uitstel van betaling

Uitstelvan betaling is kosteloos. Op basis van uw aanvraag wordt beoordeeld of uitstel van betalingmogelijk is. Let op: per nota kunt u één keer uitstel van betaling aanvragen, met een maximum van 21 dagen. Meer informatie over uitstel van betaling vindt u op Https://www.famed.nl/uitstel-van-betaling

Betaling in termijnen

Aan betaling in termijnen (een betalingstermijn) zijn kosten verbonden. Meer informatie over betaling in termijnen vindt u op Https://www.famed.nl/betaling-in-termijnen . U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de regeling. Iedere maand ontvangt u een acceptgiro waarmee u de betalingen kunt voldoen. Uiteraard mag u de betalingen ook via online bankieren aan ons overmaken. Let er dan op dat u het betalingskenmerk van de regeling vermeldt.

'Wij behandelen geen klachten, wij behandelen mensen'